Mohon MB longgarkan Syarat Dana Raya 2019


Ramai yang mesej tanya saya pasal Dana Raya kali ni. Kalau tengok masa dulu kita tidak kena syarat yang ketat sangat tahun 2015 gaji RM2500 layak memohon dah, bermula tahun 2016 - 2017 kita longgarkan lagi syarat kepada RM3000 bagi membolehkan lebih ramai rakyat Terengganu dapat merasai.

Kali ini kita mintak jasa baik MB YAB Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar beri lah sedikit kelonggaran kepada pemohon tu terutamanya syarat gaji minimum RM1100 kepada RM2000 atau RM2500 takpe dah supaya lebih ramai rakyat Terengganu turut merasai seperti dulu.

Negeri kita pun baru dapat duit royalti. Biar ramai rakyat sama2 dapat merasa duit raya untuk ringankan sikit beban kewangan sambut raya kali ini dengan meriah sempena 1 tahun pemerintahan Pas juga.

Kita tahu rakyat lening tertekan dengan pelbagai isu semasa seperti kos sara hidup, kenaikan harga barang dan lain2. Nak harap ke kerajaan PH memang payah lah sbb berlainan fahaman, zaman PH semua harga barangan koho naik ada la.


Kepada saudara Amiruls Faizam tu, saya dah ketengahkan isu ini dan tolong kabor doh ke MB tu.

Kita ni tiada kuasa dan boleh beri cadangan je. Kalau rakyat beri amanah semula lepas ni lnsyaallah kita pemudahkan macam sebelum ini.

#BohKite
#DanaRaya
#DanaRaya2019

No comments:

Post a comment